Forum Mroczna Liga Counter Strike Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

PODSTAWY PODSTAW / by RaT

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Mroczna Liga Counter Strike Strona Główna -> Poradniki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
s2pid
Administrator



Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 2:08, 23 Gru 2006 Temat postu: PODSTAWY PODSTAW / by RaT

PODSTAWY PODSTAW - czyli jak rozpoczac zabawe z TEAM PLAY`em :: wersja 1.0 :: by RaT / 2977125 / [link widoczny dla zalogowanych]
(uzupelnienia tekstu oraz ewentualne poprawki merytoryczne, bledy ort. int. mile widziane)

1. TEAM PLAY czas zaczac!

1a. Co to jest TP (Team Play) a co to jest FFA (Free For All)?
Jak sama nazwa wskazuje [ang.] Team(druzyna) Play(gra) oznacza gre zespolowa lub druzynowa jak kto woli. W przelozeniu na realia naszej gry, jaka jest Counter-Strike oznacza to tyle ze wszystkie dzialania czlonkow. Skladajacych sie na dana druzyna musza byc zgrane / zsynchronizowane, oraz powinny prowadzic do jednego celu jakim jest zwyciestwo RUNDY a nie zdobycie jak najwiekszej ilosci fragow. Aby synchronizacja byla skuteczna, jest potrzebna nieprzerwana komunikacja, ktora zazwyczaj zapewniaja sobie gracze przy pomocy programow Ventrilo lub Team Speak [o tym pozniej]. Team Play oznacza zazwyczaj gre 5 v 5 (pieciu graczy na pieciu). Jednak nie oznacza to ze nie mozna zagrac TP w gronie 4v4, czy 3v3 / 2v2. Pamietajmy jednak ze wraz z malejaca iloscia graczy, wazniejszym elementem staje sie SKILL a nie samo zgranie druzyny.

[ang] Free(wolny) For(dla) All(wszyscy) - oznacza gre wolna dla wszystkich, w innych grach przeklad jest taki ze gra sie 'kazdy na kazdego' (w strategiach), w FPS najczesciej zamiast FFA znajdziemy okreslenie DEATHMATCH. W CS`ie wyglada to tak, ze grane sa normalne mapy z zadaniami wysadzenia/uratowania zakladnikow/doprowadzenia vip`a. Jednak nie musimy podazac za druzyna - nasz styl gry zalezy tylko od nas. Czy bedziemy leciec jak rambo i strzelac we wszystko co sie rusza, czy przyczaimy sie za skrzynia czekajac na fragi, czy bedziemy starac sie grac TP i wciaz dostawac w plecy z powodu bezmyslnosci wspoltowarzyszy broni. Mowiac inaczej, granie na serwerach FFA nie daje nam kompletnie nic! Baa, powiem nawet ze szkodzi. Poniewaz grajac FFA uczymu sie grac FFA - czyli nic nas nie obchodzi, lecimy na fraga, tamci niech gina ja dopiero wchodze! Osoby, ktore 'wymiataja' na FFA podczas normlanego grania zespolowego poprostu beda obciazeniem dla druzyny - Przydatnosc takiego zawodnika jest mizerna. Powiecie, to gdzie nalezy cwiczyc? No tak, oczywiscie trzeba od czegos zaczac i pewnie bedzie to te daremne FFA, jednak pamietajcie ze refleks cwiczysz na serwerach deathmatch a celnosc na AIM-MAP`ach. FFa jest tylko milym spedzeniem czasu jak nam sie nudzi - NIC POZA TYM!
Ostatnio czesto mozna sie spotkac z serwerami z zasadami 'team play' - oczywiscie jest to bzdura. Poniewaz zabroniony jest tylko [ang] rush (pospiech) - czyli najprosciej mowiac szybkie wybigniecie na pozycje, tereny naszego przeciwnika w celu przygwozdenia go w momencie jak nie bedzie sie nas spodziewal lub jak nie zajol dogodnej pozycji do obrony. Rezultat tego jest taki ze Terrorysci zazwyczaj maja przesrane na mapach typu DE_, a CT na mapach typu CS_. Jak juz pisalem jest to bzdura poniewaz PRAWDZIWY TP nie kieruje sie taka zasada.

1b. Rozpoczynamy zabawe typu TP - jak?
Ciezko jest okreslic jaki jest najlepszy start. Jednak na podstawie moich 'doswiadczen' moge smialo powiedziec ze najlepszym wyjsciem jest rozpoczynanie gry ze znajomymi. Tego typu poczatek jest pozbawiony stresu/spiecia, ktore moze wystepowac podczas gry z zupelnie nieznanymi nam zawodnikami (na dodatek moga podgrzewac atmosfere mowiac nam ze cos skopalismy poglebiajac nasza frustracje). A jak beda robic to znani nam ludzie, to wiadomo ze nic nie bierze sie tak na powaznie a czasem i rozluzni to atmosfere.
Jednak zakladajac ze nie mamy swojej piatki, to niestety bedziemy musieli znalezc sobie ludzi. Mozna zaczac szukac druzyny - jednak nie jestem pewien czy ktos bedzie chcial brac newbie (zoltodzioba) do swojej druzyny. Stad tez poczatkiem poczatkow powinny stac sie dla Was mixy / gathery (na poczatek jednak polecam mixy). Gdzie gramy z [ang] random (losowy) z losowymi graczami. Zazwyczaj w takim ukladzie musibyc jedna osoba co prowadzi (ustawia taktyki) i jej nalezy sie sluchac by uniknac napiec.
- mr12 / mr15 oznacza ilosc rund na strone np. 12 rund.
- mape gramy po stronie terro jak i CT
- zanim rzucisz granat uzyj glowy

1c. Gdzie sa te mixy ? I jak sie zachowac!
Mixy mozna szukac przy pomocy programu mirc na mixy.pl @ quakenet . Taki zapis oznacza kanal # mixy.pl , na serwerze quakenet (uzyjcie google jesli potrzebujecie wiecej informacji nt. quakenet`a). Jak znajdziemy juz takowa piatke, to mozna szukac przeciwnikow np. na # cw.pl . Sa rowniez inne kanaly jak 5on5, 4on4, 3on3 <- tyle ze tu znajdziemy niemcow a oni czesto lubia sobie dopomoc.
Troszke o manierach:
- jak znajdziemy graczy to warto powiedziec czesc, siema czy cokolwiek (ale to oczywiste).
- po wejsciu na serwer najlepiej obraz jeden TAG (tag jest to znacznik, ktory maja Ci sami zawodnicy z jednej druzyny - by mozna ich odruznic).
- witamy sie z naszym przeciwnikiem
- po rozegraniu jednej strony (terro/ct) mowimy [ang] GH (good half / dobra polowa). Nawet jak dostalismy sromotnie w piz***.
- po rozegraniu obu stron mozna zapytac sie czy zagraja nastepna mape [ang] next map, jesli nie no to ladnie sie zegnamy piszac [ang] GG (Good Game / dobra gra).
- OGRANICZAMY PISANIE NA GLOWNYM DO MINIMUM!
- jezeli to nie sa Polacy to nie piszemy na glownym w jezyku POLSKIM! A jedynie w jezyku angielskim , badz jak znamy to w j. naszych oponentow.
- jezeli masz nieodparta pokuse pisania do innych to rob to za pomoca say_team TYLKO I WYLACZNIE!
- wyzywanie kogos od haxow/ cheaterow etc. to bardzo zly nawyk i radze sie go oduczyc.
- jezeli wszyscy macie jakies obiekcje co do przeciwnikow, to ich zmiencie!

1b. Komunikacja glosowa - przez co?
Oczywiscie na pocztek potrzebujemy dzialajacego mikrofonu. Nastepnie programu do takowej komunikacji. W obiegu kraza dwa
Ventrilo 2.1 ,2.2 ,2.3 // Team Speak 2
Ja osobiscie polecam sciagnac Ventrilo Mix, poniewaz zawiera wszystkie w/w programy. Poniewaz rozne wersje ventrilo nie dzialaja ze soba (czyli nie wjedziemy na serwer postawiony na wersji 2.3 ventrilo 2.1) to warto miec pod reka ventrilo mix gdzie zmieniamy wersje bez probelemu.
- Pamietajcie aby dobrze ustawic mikrofon, by nie lapal naszego oddechu. Jezeli jest to niemozliwe tu ustawcie 'nagrywanie' pod guzik.
- mimo ze jest to program do komunikacji glosowej, to rozmowa powinna byc solidnie okrojona!
- nasze komunikaty powinny sprowadzac sie do tego ze widzimy przeciwnikow/ potrzebujemy pomocy
- jezeli zginelismy mowimy gdzie, ilu ich bylo czy jest np. wsrod nich bomba.
- jak zginiemy nic nie naciskamy bo przez pare sekund kamera wciaz podaza za osoba, ktora nas ukatrupila - co moze byc cennym zrodlem informacji dla naszego teamu.
- nie gramy na glosnikach - bo bedzie wystepiwac PRZEGLOS z opoznieniem - koszmar.

2. BRONIE podczas TP - z czym to sie je?

2a. EKO
jest to wazny element gry, ktory nalezy sobie zakodowac w lepetynie. JAk jest malo kasy to nie kupujemy nic!
Pierwsze eko jakie mozna wymusic na przeciwniku, to oczywiscie wygranie pistoletowki. Zmusza to przeciwnika do rozegrania kolejnych 2rund na eko. Oczywiscie nie oznacza to ze nie mozna takiej rundy przejebac ;- ). Stad tez wygrana druzyna zazwyczaj nie wyposaza sie w karabiny (bron spod 4ki ak, colt), a wyposazaja sie w pistolety maszynowe (bron spod 3ki - mp5). Wszystko to z prostego wzgledu, pistolety maszynowe sa szybkostrzelne oraz stosunkowo celne - jednak obrazenia jakie zadaja sa mizerne bo porownywalne jak sama nazwa wskazuje z pistoletami || mp5 = glock. W momencie gdy przeciwnik przechwyci takowy sprzet nie ma az tak duzego zagrozenia bo kevlar dobrze chroni przed tym syfem. Natomiast jak zdobeda karabiny to jest pozamiatane smiley PRoste ale logiczne smiley

Nie mowiac juz o tym ze w 2giej rundzie nie ma az tyle $$$ by kupowac kevlara i ak nie mowiac o m4. I znow trzeba zrezygnowac z przydatncyh granatow a co gorsza z nakrycia glowy smiley

*ile kasy trzeba na zestawik*
CT - m4 3100, kevlar 1000, granaty he/fb 500, nozyczki 200 = ~5000 z ammo
T - ak 2500, kevlar 1000, granaty ke/fb 500 = ~4200 z ammo
(opcjonalnie smoke 300, 2gi fb 200 = +500).

Z tego wszystkiego wynika kolejna rzecz oczywista, ktora jest to ze czasem latwiej wygrac 3cia runde na eko, niz 2ga. Poniewaz w 3ciej czasem ludzie wymieniaja bron - co ogolaca ich prawie do 0 z $$$ - a szybki wpad na wolniejsze karabiny (od pistoletowmaszybowych) moze zaskutkowa.
Jezeli wymiane robi caly team to popelnia olbrzymi blad. Bo zabicie 1-2 czy nawet 3 przeciwnikow, ktorzy wymienili bron powoduje ze w 4tej rundzie graja eko. Kiedy to 'my' lecimy juz na sprzecie. I w takiej rundzie nawet mp5 bedzie dobra alternatywa! Bo przeciez tych 3 bedzie bez kevlara - ale badzcie ostrozni bo pozostali moga kupic im bron! - taka runde najlepiej rozegrac na spokojnie.

2b. Kiedy jaki gnat?
Pistoletowka (runda pierwsza #1 - $800)
Terro:
1. Glock / FB / FB / HE
2. Glock / Kevlar
3. Glock / FB / HE / SMOKE
4. USP / FB
5. Glock / wyrzuca innemu USP / HE
6. Podniesione USP / kevlar
7. DEGL

Tak wygladaja zestawy jakie mozna spotkac podczas gry.
1. Raczej jest to ustawienie stosunkowo uniwersalne do wsparcia. Nieosloniety glock kevlarem to latwy lup stad tez wsparcie napierajacych przyjaciol - utrzymanie jak najdluzej pozycji. (moze flashowac - by opoznic wrogow atakujacych/ lub oslepic przeciwnikow broniacych | He podczas ataku rzucany raczej by oslabic przeciwnikow/ podczas obrony by dobic przecinikow strzelajacych i chowajacych sie za skrzynie).
2. Znany zestaw do ataku, kevlar zapewnia nam lepsza ochrone od granatow, ponadto znacznie obniza obrazenia. Pamietajcie ze z glocka strzela sie na bliskie odleglosci, mozna wpierw wystrzelic 2-3 pociski pojedyncze po czym konczyc przeciwnika z brursta. Jak jestesmy blisko to strzelamy w podskoku. No i pamietajcie z ta bronia sie nie kuca ;- )
3. Tak jak jedynka, z tym ze smoki sa dobre do ataku przez elementy przelotowe - jak na de_dust2 podczas ataku z dlugiej.
4. Dobry zestaw do ataku, jezeli ktos ma celne oko to moze sporo narozrabiac. Jednak taki typ nie powinien leciec pierwszy a dopiero 2gi czy 3ci po uprzednim rzuceniu flasha. Pierwszesto dla graczy z #2.
5. Typowe miesko smiley, he raczej na obrone niz atak. Warto cofnac sie troszke by brac na dystans przeciwnika gdy paka pika, potem rzuci mu he.
6. Kozak zestaw, koles leci i wymita. Atak dostkonaly 2takich robi sieczke. Obrona troszke gorsza bo pewnie juz maja malo hp. Wiec ich zadanie jest zawsze jedno (ubic ile wlezie).
7. ktos tak kupuje? Zanim zareagujesz zginiesz. Chociaz mozebyc to dobre wsparcie na tyl w momencie jak glocki spowolniaja przeciwnika zadajac mu male obrazenia to desert dobija ich 1 lub 2ma strzalami. Pamietaj trzymaj sie z tylu, bo inaczej nie poszalejesz za dlugo ;- ).

CT:
1. USP / Kevlar
2. USP / FB / DEF / HE
3. USP / FB / FB / HE
4. DEGL
5. USP / FB / DEF(Fsmiley(HE) / SMOKE

1. Podstawa obrony, osoba taka zazwyczaj ma biski kontakt z nacierajacym przeciwnikiem. Powinna byc ustawiona zaraz za rogiem, badz wybiegac zza skrzyni. Strzal z bliskiej odleglosci z Usp kladzie po 1 kuli. Rowniez taka powinna byc podstawa kazdej stawianej wierzyczki.
2. Wsparcie dla zestawu #1. Szczyt wierzyczki. Kazdy BS powinien miec typa #1 jak i #2 do obrony, 5ty gracz moze stanowic wsparcia dla jednego BSa lub 2giego.
3. Stoi poza BS`em, rzuca przeciwnikom FB by ich spowolnic HE by oslabic.
4. nie warto.
5. Raczej zestaw na dust2 by rzucic SG na brame.

Runda 2ga (pistoletowka wygrana).
Zakladamy ze mamy 3000 do wydania, moze to byc mniej lub wiecej zaleznie od tego jak potoczyly sie losy gry.

- rozwalenie przeciwnej druzyny - 2500$
- rozbrojenie/wysadzenie - 2750$
- wygranie (przez czas) - 2000$
- przegranie - 1400$
(przegranie kolejnej rundy 1400$ +500$, i tak wzwyz az do 2900$ - jak latwo obliczyc 2900$ dostaje sie po 4rundach w plecy.
Stad tez czasem lepiej jest zagrac taka 5ta runde na korzysc przeciwnikow - bo dostana mniej $$$.

CT:
1. MP5 / HE / FB / KEVLAR
2. FAMAS / KEVLAR
3. FAMAS / HE / FB
4. M4 (jak jest wiecej $$ smiley np. zabilismy 1 i bomba zostala rozbrojona a z 1wszej rundy zostaly jakies grosze)

1. Dobry zestawik na srednia jak i bliska 'dzialalnosc' na Terro bez nakrycia glowki bedzie dzialac doskonale! Szybki celny smiercionoscny ;- ) jak nie dajesz rady mozesz dopomoc sie granatem lub FB.
2. Zakladamy ze kevlar jest bez helmu, wiec lepiej nie nastawiac sie na bliskie spotkanie z glockiem. Ponadto z ta bronia ustawiamy sie raczej na srednich/dalekich pozycjach. By z daleka zadawac powazne obrazenia przeciwniko jednoczesnie nie narazajac sie na ogien z pistoletow. Ponadto w razie potrzeby mozna strzelac w sciany bo pociski z famasa przebijaja.
3. Takie samo zalozenie jak w zestawie #2gim do pomocy granaty by zadac wieksze obrazenia wrogom idacym w kupie.
4. Male ryzyko, ale tak jak #3 i #4. ze stosunkowo lepszym skutkiem ;- )

Terro:
1. MP5 / KEVLAR / HE / FB
2. GAIL / KEVLAR
3. AK / HE / FB

1. Do przeprowadzenia szybkiego ataku! Jestesmy mobilni wiec mozemy tu postrzelac potem tam, by na koniec zaatakowac zdezorientowanych przeciwnikow. Jednak szybki wjazd bardziej zalecany.
2. Ciezki zestaw osloniety kevlarem, mozna smialo rozegrac runde na szybko jak i troszke wyczekac by zdezorientowac przeciwnikow/ badz polowac na przedpolu.
3. Raczej do wypatrywania przeciwnikow i zdejmowania ich na dluzsze odleglosci - jezeli CT zrobili zasadzke z granatami mozebyc bardzo ciezko wyjsc z tego calo.


narazie to koniec, updaty kiedys nastapia smiley


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Mroczna Liga Counter Strike Strona Główna -> Poradniki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin